Pages

Tuesday, December 20, 2011

מעלת שמונת ימי החנוכה והדלקת הנרות והשפעת אורן.


מעלת שמונת ימי החנוכה והדלקת הנרות והשפעת אורן.
כ"ה בכסלו תשס"ט.
אחי ורעי, צופים יקרים ונכבדים השם ישמרכם וחייכם,
הלילה הזאת הדלקנו זה עתה את הנר הראשון ורציתי לברך אתכם לקראת היום הנכבד הזה. הזוהר הקדוש ורבנו האר"י ז"ל כתבו כי כל שנה אותו מועד וחג מתגלה אותו אור שהתגלה בפעם הראשונה. ובבית שני השם יתברך עמד לעם ישראל בצרתו והושיעו על ידי עבדיו החשמונאים הקדושים. ובכל שנה נשמותיהם של מתתיהו ובניו וחשמונאי ושנים עשר בניו מתעוררים בהדלקת הנרות לבקש עלינו רחמים ואור גדול יורד מלמעלה ומשפיע על נשמותינו.
גם כל העולמות עם השרפים והאופנים וכל מלאכי השרת מתרגשים ומתפעלים יחד להעלות את תפילותינו וברכותינו לרום המעלות ורצים להוריד את השפע העליון עד אלינו, והכל מתעוררים עלינו ברחמים.
וי"ג מדות של רחמים המאירים ונפתחים בעשרת ימי התשובה מאירים באור גדול בשעת הדלקת הנרות ולכן תיקנו לנו י"ג תיבות בברכה הראשונה שנוסחה "להדליק נר חנוכה" ולא של חנוכה, כדי שהחשבון יהיה שלם בן י"ג תיבות, וטוב לכוין כל מדה בתיבה שכנגדה. גם הוא ראשי תיבות שם קדוש נ-ח-ל מתגלה ומוריד שפע אדיר לכל העולמות וגם לנו ויוצא מראשי תיבות "נפשנו חכתה להשם".ולכן מוטל עלינו לשמוח באורו של השם המתגלה, להרהר תשובה בלבנו,לקרוא ההלל בתפלה בברכה ובכוונה, לומר על הנסים בשמחה רבה, לצפות ולייחל לראות את הבית הגדול והנורא בנוי מהשמים בקרוב ואת המנורה דולקת בו ומאירה את כל העולם כולו.
אברך אתכם אחי ורעי בשעת רצון זו כי יקבל השם יתברך תפילותיכם ברצון וימלא כל משאלותיכם לטובה ברחמים. וכשם שעשה לאבותינו נסים ונפלאות כהיום הזה כן יעשה לנו השנה הזאת בהפלת כל אויבינו ושונאינו ובהקמת השכינה מהעפר ובקיבוץ עמו ישראל לציון.

תודה מיוחדת וברכות רבות לבחורים הנפלאים העוסקים במלאכת הקודש במסירות נפלאה גם בערבי שבתות ומועד, גם בשעות מאוחרות וקשות, יברכם השם יתברך בכל הברכות הכתובות בתורה וימלא משאלות לבם לטובה ולברכה.

המתפלל תמיד לשלומכם, עבד השם בן ציון מוצפי.
http://doresh-tzion.co.il

No comments:

Post a Comment